Aleja Wielkiej Wyspy we Wrocławiu to jedna z większych inwestycji drogowych we Wrocławiu w ostatnich latach. Postępy prac ciekawią mieszkańców i osoby korzystające z wrocławskich ulic.
Podstawowe fakty
- Długość Alei Wielkiej Wyspy to prawie 3,4 km;
- Planuje się także 12,5 km chodników;
- Pojawią się także nowe drogi rowerowe;
- Łączna, całkowita wartość tej inwestycji wyniesie prawie 234 mln złotych;
- Prace budowlane maja zostać zakończone w 2023 roku.
Prace z wielu stron
Obecnie realizowane są prace od strony ulicy Krakowskiej – przebudowano już torowisko, na trasę wróciły tramwaje linii 3 i 5. Budowane są ciągi piesze oraz potrzebne ścieżki rowerowe. Realizowane są także prace brukarskie. Część drogi – zakończenie ul. Krakowskiej jest już pokryte nowym asfaltem,
AWW – Nowy most nad Oławą i Odrą
W ramach inwestycji powstaną dwa mosty. Obiekt nad odrą będzie posiadał wykusze, na których piesi i rowerzyści będą mogli przystanąć, aby podziwiać otoczenie. Jego długość ma wynosić 700 metrów. Most nad Oławą będzie o połowę krótszy.
Czytaj też: Budowa Alei Wielkiej Wyspy – sprawdzamy jak przebiega realizacja inwestycji
Ułatwienia w komunikacji
Dzięki budowie Alei Wielkiej Wyspy we Wrocławiu możliwe będzie przesiadanie się z autobusu do tramwaju i dojazd z Biskupina m.in. na Gaj czy Brochów. Aleja Wielkiej Wyspy ułatwi przemieszczanie się po mieście zarówno samochodami, rowerami, a nawet pieszym.
Budowana droga ma na usprawnić komunikację oraz zmniejszyć ruch przez centrum parku Szczytnickiego. Trasa połączy węzeł Obwodnicy Śródmiejskiej przy ulicy Krakowskiej z drogą wojewódzką nr 455 – ulicą Adama Mickiewicza położoną na Wielkiej Wyspie. Inwestycja ma stanowić alternatywę dla jedynego obecnie dojazdu na Wielką Wyspę od strony mostu Grunwaldzkiego.
Oto jeden z najnowszych filmów pokazujących stan budowy Alei Wielkiej Wyspy we Wrocławiu:
fot. w nagłówku: YouTube.com / Banimex Sp. z o.o