Świąteczny prezent dla kierowców. Aleja Wielkiej Wyspy – otwarcie 23 grudnia

Wrocławski prezent na święta dla kierowców, pasażerów MPK, pieszych i rowerzystów to otwarcie Alei Wielkiej Wyspy. Od 23 grudnia cała trasa, łącząca aleję Paderewskiego z aleją Armii Krajowej, zostanie oddana do użytku.

Pomimo, że prace nad wykończeniem trasy dla pieszych i rowerzystów oraz nasadzenia zieleni trwają, droga jest już bezpieczna dla samochodów

Wizytówka miasta w nowoczesnym wydaniu

Aleja Wielkiej Wyspy jest jedną z największych i najdroższych inwestycji komunikacyjnych w powojennej historii Wrocławia, kosztując ponad 260 mln zł. Trasa przebiega przez malownicze tereny, oferując widoki na Oławę, Odrę, park Wschodni i las Rakowiecki, stając się prawdziwą wizytówką miasta

Most na trasie AWW

Mosty – inżynieryjne perły projektu

1. Most Olimpijski: Pierwsza od ponad stu lat przeprawa przez starą Odrę, o długości ponad 700 metrów, z punktami widokowymi do podziwiania okolicy

2. Most Na Wilczym Kącie: 350-metrowa przeprawa, przechodząca obok rozlewiska Oławy i lasu Rakowieckiego, z widokiem na malownicze tereny.

Inwestycja zielona i ekologiczna

W ramach inwestycji posadzono już 260 drzew i około 30 tysięcy krzewów, a docelowo planuje się posadzenie tysiąca drzew i 50 tysięcy krzewów. Dobór roślin został starannie przemyślany, zarówno pod kątem estetyki, jak i odporności na warunki przydrożne

Ułatwienia dla pasażerów MPK

Zmiany tras autobusów MPK, w tym linii 143, znacząco ułatwią dotarcie na Wielką Wyspę od strony Przedmieścia Oławskiego. Planowane są dalsze ulepszenia w zakresie komunikacji miejskiej, gdy tylko pojawią się nowe możliwości przewozowe.

Czy AWW spełni oczekiwania?

Oczywiście po otwarciu zweryfikowane zostaną założenia i ograniczenia AWW. Wśród obaw mieszkańcy zgłaszają uwagi, że i tak zakorkowana cześć dojazdu do AWW od strony Księża Małego będzie jeszcze bardziej obciążona. Z drugiej strony mieszańcy doceniają możliwość przejazdu z okolic ul. Krakowskiej w nowym kierunku.

Otwarcie Alei Wielkiej Wyspy to krok milowy dla Wrocławia, łączący estetykę, funkcjonalność i zrównoważony rozwój. To więcej niż tylko droga – to nowy rozdział w urbanistyce miasta.