Nowa trasa autobusowo-tramwajowa na Nowy Dwór we Wrocławiu

Fot youtube/wroclawTV, https://www.youtube.com/watch?v=KxB5Tc5rCTM
Fot youtube/wroclawTV, https://www.youtube.com/watch?v=KxB5Tc5rCTM

Nowa trasa autobusowo-tramwajowa o długości siedmiu kilometrów połączy plac Orląt Lwowskich z Nowym Dworem. To jedna z największych inwestycji komunikacyjnych we Wrocławiu. Podzielona na kilka etapów budowa, obejmuje nie tylko nowe torowiska i perony przystankowe, ale także ścieżki rowerowe, chodniki i ponad 440 nowych nasadzeń drzew. 

Linia autobusowo – tramwajowa na Nowy Dwór – ma być nowocześnie i wygodnie

Inwestycja rozpoczęła się we wrześniu 2019 roku. Wrocław od lat zmaga się z trudnościami komunikacyjnymi. Budowa linii na Nowy Dwór jest odpowiedzią na potrzeby mieszkańców miasta i realizacją obietnic rządzących. Od początku budowy udało się przebudować  m.in. plac Orląt Lwowskich, ulicę Nabycińską oraz  odcinek od ul. Śrubowej do pętli przy WPP.  W ramach przedsięwzięcia powstał nowoczesny i imponujący wiadukt nad ulicą Smolecką. Jego wytrzymała konstrukcja, pozwala na przejazd nowoczesnych tramwajów o znacząco większej masie. Konstrukcja mierzy 22,4 metry długości i 17,4 m szerokości, a do jej budowy wykorzystano ponad 200 ton stali i 1400 metrów sześciennych betonu. Nowa inwestycja we Wrocławiu wymaga kompleksowego podejścia. Obok nowych  torowisk i peronów, sieci podziemnych i systemów kanalizacji deszczowej, powstało ponad 2 km ścieżek rowerowych i tyle samo chodników, które wyposażono w linie naprowadzające dla osób niedowidzących. Wzdłuż trasy autobusowo-tramwajowej posadzono ponad 440 drzew i krzewów. Trasa ma być nowoczesna, przyjazna dla oka i samego środowiska.

Trasa na Nowy Dwór – wielkie koszty inwestycji i wsparcie z Unii Europejskiej.

Szacuje się, że cała inwestycja będzie kosztowała Wrocław prawie 390 milionów złotych. Budowę finansuje miasto przy znaczącym wsparciu Unii Europejskich. Ponad 110 milionów złotych to środki unijne. To duże wsparcie, bo całe przedsięwzięcie jest ogromnym wyzwaniem. Sam odcinek od placu Orląt Lwowskich do ul. Śrubowej i Wrocławskiego Parku Przemysłowego, po którym będą jeździć tramwaje, kosztował prawie 94 miliony złotych. Inwestycja będzie oddana do użytku w 2023 roku. Do tego czasu mieszkańcy miasta muszą pogodzić się z trudnościami komunikacyjnymi.